středa 18. května 2016

Příběh Flukry

Z výletu do Vídně jsem si dovezla luxusní kousek příze - Dye ForYarn - Tussah Silk (100% hedvábí).
První lace příze a nezbývalo než vybrat návod. Co takhle zkusit jiný než trojúhelníkový šátek?
Tak jo - Shetlandy alespoň na jehlicích. 

Návod: Flukra (design Gudrun Johnston) 
Příze: DyeForYarnLace //Tussan Silk - 430 m
jehlice č.4

Konstrukce šátku začíná středovým trojúhelníkem vroubkovým vzorem...


...pak se uzavře horní hrana šátku a naberou se nahazovaná oka po krajích....

....krajková část a lem připlétaný po obvodu šátku...


...šátek před blokováním....

....vypínání (bez drátů to tentokrát nešlo)...


 ...a už ho jen zvěčnit....







..to die for yarn:-)

21 komentářů:

  1. Jak ten vlk hledí skrz šátek!
    Zajímavá konstrukce s tím připlétáním. Je krásný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drsný vlk a něžná krajka:-) Moc mě ta jiná konstrukce bavila, na nahození čeká další shetlandský -Kelpie:-)

      Vymazat
  2. Nádherný! A reportáž vyloženě návodná :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je krása, Heli... ... ...
    Jak veliký ti šátek vyšel? Přemýšlím, že bych svoji Flukru zvětšila o 1 - 2 raporty v okrajovém vzoru. Protože zbytek z klubka by byl dost velký. Nebo ještě dokoupit jedno klubko a uplést další dva šátky...? Och, to jsou ale marnivé myšlenky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozpětí 160 cm a hloubka 77 cm, je ohromný...Zůstalo mi 260m, ale jsem ráda, že jsem návod nezvětšovala, na mě už by to bylo moc:-) Měla by se prodávat metráž přímo na návody a byl by klid se zbytky:-) Mnohdy totiž zpracování zbytků řeším nákupem nových klubek:-) Už si hledám, co s těmi zbývající metry udělám, nejspíš menší krajkový bude:-)

      Vymazat
  4. Překrásný výsledek. Jaké byly pocity při tvorbě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Střídaly se -to určitě znáš:-) Nadšení při nahození...nelibost při párání, když nevycházela oka....obavy, že vroubková krajka nebude vidět (při pletení opravdu skoro nebyla)...opět nadšení při připlétání lemu...a nakonec z něj mám fakt velkou radost:-))

      Vymazat
  5. Šátek je nádherný, materiál luxusní, výsledek famózní. Bude ozdobou, kamkoliv s ním vyrazíš. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Premiéra bude asi v červnu na svatbě kamarádů...a ještě si k němu musím koupit šaty:-))

      Vymazat
  6. Tenhle šátek ti všechny závidíme. :-) Moc ti sluší. A to triko mě taky hodně baví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Zuzko:-) mám z něj velkou radost..a z trika taky - cítím se v něm jako vlčice:-)

      Vymazat
  7. Každý pavouk bledne závistí. Taková pavučinka dokonalá. Krása.

    OdpovědětVymazat